سخنرانی علمی: شناسایی و نمایان ساختن لایه بین فازی interface در پلیمرهای چندجزئی و تهیه شبکه های پلیمر رسانا

Characterization of Interfacial Thickness and Transition in a Multi-component Polymer Blend and Preparation of Multi-percolated Conductive Material

شناسایی و نمایان ساختن لایه بین فازی interface در پلیمرهای چندجزئی و تهیه شبکه های پلیمر رسانا روز دوشنبه، 2 اسفند، 1395 توسط پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در شهر قرچک استان تهران برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: علم و تکنولوژی پلیمر

برگزار کننده: پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران

تشخیص فازها و مطالعه منطقه interface در پلیمرهای چند جزئی با ساختار شیمیایی مشابه با استفاده از فن آوری های متعارف یک چالش است. در این سخنرانی، به تجزیه و تحلیل دقیق مورفولوژیکی سیستم های چند جزئی پرداخته میشود و برای اولین بار اطلاعات دقیقی در مورد ضخامت بین سطحی( interface thickness) یک سیستم سه تایی با کشش بین سطحی بسیار کم و مورفولوژی Partial Wetting با استفاده از روش نوین به کار گیری دستگاه ToF-SIMS و روش آنالیز MVA بدست می آید. در این تحقیق با استفاده از روش تجزیه و تحلیل مولفه اصلی (PCA) بر روی داده های TOF-SIMS مناطق اشغال شده توسط هر یک از پلیمرها و منطقه بین سطحی بدست می آید. در بخش دوم، با استفاده از روش ترمودینامیکی به کار برده شده در بخش اول (استفاده از تئوریHarkins ) و self-assemble کردن پلیمر رسانا در آلیاژهای چندجزیی، شبکه پلیمری رسانا در مقیاسهای نانو و میکرو ساخته میشوند.

درج در سایت: 24 بهمن 1395 - تعداد مشاهده 1120 بار