تابش هویت نورپردازی میدان تئاتردرشهرروتردام
محل انتشار: فصلنامه منظر، دوره: 4، شماره: 21
سال انتشار: 1391
نوع سند: مقاله ژورنالی
زبان: فارسی
مشاهده: 740
متن کامل این مقاله منتشر نشده است و فقط به صورت چکیده یا چکیده مبسوط در پایگاه موجود می باشد.
توضیح: معمولا کلیه مقالاتی که کمتر از ۵ صفحه باشند در پایگاه سیویلیکا اصل مقاله (فول تکست) محسوب نمی شوند و فقط کاربران عضو بدون کسر اعتبار می توانند فایل آنها را دریافت نمایند.
- صدور گواهی نمایه سازی
- من نویسنده این مقاله هستم
استخراج به نرم افزارهای پژوهشی:
شناسه ملی سند علمی:
JR_MANZAR-4-21_011
تاریخ نمایه سازی: 5 آبان 1393
چکیده مقاله:
امروز سبک زندگی انسان شهرنشین فض اهای منعطفی را میطلبدکه بسته به نوع نیازهای متنوع و گاه متضاددرطول روزیاشب بتواندازآن استفاده کند نورپردازی نه تنها به لحاظ عملکرد استفاده ازفضا را میسرمی سازد بلکه درایجادحس امنیت وبرقراری ارتباط با فضا برای کاربراهمیت داردمیدان تئاتر درمرکزشهرروتردام نمونه ای ازطراحی باتأکید بر زندگی شبانه شهر است که اید ههای نورپردازی جوهر اصلی آن رانه تنها درشب که در روز نیز شکل داده است. یک فضای باز جمعی که درآن عناصراصلی برگرفته ازخاطرات جمعی هستند دراینجانورپردازی به عنوان نمادزندگی مدرن شهری ظاهر میشود طراحی دراین فضا بهره گیری ازمولفه های زمینه گرایی و هویتی و نیز استفاده و بهره گیری ازتکنولوژی را به منظور پاسخ دهی به اهداف و نیازهای فضا موردتوجه قرارداده است نورپردازی دراین مکان علاوه بربعدعملکردی بارمعنایی پیدا می کند و به مهمترین ویژگی طراحی تبدیل میشود میدان بهعنوان یک فضای جمعی درمرکزشهرعملکرد مناسبی دارد و حضور مردم و جریان زندگی درزمانهای مختلف گویای موفقیت طرح است این نوشتارنحوه بهره گیری طراح ازپتانسیل های نورپردازی درشکل دهی به فضا درک مخاطبین ازفضا درطول شبانه روز و تاثیرات مثبت و منفی آن برفضا را درابعادمختلف موردتوجه قرارمیدهد
کلیدواژه ها:
نویسندگان
مهسا حبیبی
کارشناس ارشدمعماری منظردانشگاه تهران
شاه گل نورمحمدبیک
کارشناس ارشدمعماری منظردانشگاه تهران